« Luxury brand marketing ? the experience is everything! », Brand Management, pp.338-346, 2009. ,
Le luxe, Que sais-je ? The Cult of Luxury Brands: Inside Asia's Love Affair with Luxury, Financial Times, 2003. ,
« Luxury branding on the Internet: lost opportunity or impossibility?, Marketing Intelligence & Planning, vol.21, issue.2, pp.96-104, 2003. ,
« Is there a Euro consumer for luxury goods?, European Advances in Consumer Research, pp.58-69, 1993. ,
Marketing Research, Principal Componant Analysis, 2002. ,
The Internet use by the Luxury industry An interactive tool for a very demanding sector, 2010. ,
Comparaison de variantes de régressions logistiques PLS et de régression PLS sur variables qualitatives : application aux données d'allélotypage, 2010. ,
« The mass marketing of luxury, Business Horizons, vol.41, issue.6, pp.61-69, 1998. ,
« L'implantation des entreprises de luxe sur le www: un état des lieux, Décisions Marketing, vol.9, pp.51-60, 1996. ,
WWW as a communication tool for luxury brands: compared perceptions of consumers and managers, 24th International Research Seminar in Marketing, Communications and Consumer Behavior, pp.296-316, 1997. ,
« Consuming luxury brands: The relevance of thèthèRarity Principle, The Journal of Brand Management, vol.8, issue.2, pp.122-138, 2000. ,
« Gérer l'ingérable : la contradiction interne de toute maison de luxe, Décisions Marketing, vol.9, pp.15-25, 1996. ,
« Gestion de la cohérence des récits des marques de luxe sur Internet : étude sémiotique et analyse comparée des secteurs de la maroquinerie et de la joaillerie, Revue Française du Marketing, pp.5-26, 2012. ,