A. G. Et and W. A. , « Luxury brand marketing ? the experience is everything! », Brand Management, pp.338-346, 2009.

C. J. France, C. Et, H. P. Chaffey, M. R. Johnston-k, and E. F. , Le luxe, Que sais-je ? The Cult of Luxury Brands: Inside Asia's Love Affair with Luxury, Financial Times, 2003.

D. , R. F. Et, and L. C. , « Luxury branding on the Internet: lost opportunity or impossibility?, Marketing Intelligence & Planning, vol.21, issue.2, pp.96-104, 2003.

D. B. Et and L. G. , « Is there a Euro consumer for luxury goods?, European Advances in Consumer Research, pp.58-69, 1993.

J. A. Et, J. P. Jollife, and I. T. , Marketing Research, Principal Componant Analysis, 2002.

L. C. Et and L. B. , The Internet use by the Luxury industry An interactive tool for a very demanding sector, 2010.

M. N. Maumy-bertrand and B. F. Et, Comparaison de variantes de régressions logistiques PLS et de régression PLS sur variables qualitatives : application aux données d'allélotypage, 2010.

N. J. Et and Q. J. , « The mass marketing of luxury, Business Horizons, vol.41, issue.6, pp.61-69, 1998.

N. S. Et and H. S. , « L'implantation des entreprises de luxe sur le www: un état des lieux, Décisions Marketing, vol.9, pp.51-60, 1996.

N. S. Et and R. E. , WWW as a communication tool for luxury brands: compared perceptions of consumers and managers, 24th International Research Seminar in Marketing, Communications and Consumer Behavior, pp.296-316, 1997.

P. I. Et and P. G. , « Consuming luxury brands: The relevance of thèthèRarity Principle, The Journal of Brand Management, vol.8, issue.2, pp.122-138, 2000.

R. E. Et and F. , « Gérer l'ingérable : la contradiction interne de toute maison de luxe, Décisions Marketing, vol.9, pp.15-25, 1996.

V. Et and G. A. , « Gestion de la cohérence des récits des marques de luxe sur Internet : étude sémiotique et analyse comparée des secteurs de la maroquinerie et de la joaillerie, Revue Française du Marketing, pp.5-26, 2012.